Thursday, November 12, 2009

== Kisah seoRang Pelayan Kedai Mamak ==

Malam semaLam aku dan kawan-kawan keluar untuk hilangkan stress. .
Dengan karaoke.. . HaHaha . .
Selepas daripada itu, kami singgah di sebuah kedai Mamak di KuanTan. .
Ada lebih kurang 6 pekerja di situ..
Dan kesemuanya adalah pekerja aSing ..
Mereka agak fasih juga berbahasa Melayu . .
Cuma kurang cerat dengan loghat Klate . .
HiHi . .

Namun tidak mnjd masalah. .
Kami memiLih meja di daLam untuk menyaksikan prlawanan Bola Sepak . .
ApabiLa kami duduk, datang seorang pelayan untuk mengambil pesanan . .
Dan apa yg paling mengejutkan kami adaLah, dia datang tanpa membawa kertas ataupun pen . .
Urmmmm, peLik . .
Dalam fikiran aku, "Pelayan ni biar betoL, nnt kita order laen, lain yg dibawa". ..
Jumlah kami 6 org semuanya. . .
Kami memesan Teh Ais, Milo Ais, Horlick, Teh O Ais dan aku lupa lagi dua . .
Kami juga memesan makanan yg nyata berlainan . .
Kami juga sempat menukar menu kami selepas pesanan diambiL. . .

Agak2 anda, dapat ke kita ingat smuanya dengan smpurna tanpa kurang sedikitpon . .
Dengan pertukaran pesanan lagi . .
Airnya. .
Makanannnya. ..

Urm m m mm,,
Aku respect pelayan itu . .
Seumur hidup aku, tak pernah aku jumpa pelayan yg dtg ambik order tanpa mmbawa kertas dan pen . . .

Itu la, kalau kelebihan yg Tuhan beri kita pandai guna .
macam itu la jadiNya. .
Setiap dari kita mmpunyai kelebihan masing-masing. .
Cuma kiTa saja yg tak pnh tahu dan tak mahu ambik tau . .
Oleh itu, aku harap sama-sama la kita manfaatkan apa yg telah dikurniakan kepada kita . .
Apa yg pnting, jgn gunakan ia untuk kejahatan ..
SaLam . .

2 comments:

  1. ak xphm cite ni tik..pe kaitn ngn pengjrn die...haha

    ReplyDelete
  2. haha, memey mu xleh jd waiter la. order hk saem mu pn x ingt..

    ;)

    ReplyDelete